Lees asseblief eers "Die getuienis van die Heilige Gees" alvorens jy hierdie inskrywing lees.
Aangesien dit die ontvangs van die Heilige Gees is wat ‘n persoon deel maak van die familie van God (1 Kor. 12:13), en aangesien dit die menslike wil en verstand betrek, is dit maklik om die gevolgtrekking te maak dat ‘n persoon nie by die familie van God ingesluit kan word deur as baba gedoop te word nie. Vir ouers om in die openbaar te verklaar dat hulle onderneem om hul kind in die weë van God groot te maak, is ‘n heel ander saak en hoef nie met ‘n ritueel gepaard te gaan nie.
Dit is alreeds
gewys dat geloof in Christus en bekering altyd die water en Heilige Gees
dopings vooraf gegaan het, of ten minste is daar geen aanduiding in die Skrif
dat die waterdoop plaasgevind het alvorens ‘n persoon tot geloof in Christus
gekom het nie. Enige teologie wat probeer regverdig waarom babas gedoop moet
word eerder as gelowige kinders of volwassenes, is ‘n teologie wat die lering
van die Skrif minag of ignoreer.
In reaksie tot hierdie argument teen die
babadoop, dat daar geen enkele teks in die Skrif is om hierdie praktyk te
ondersteun nie, bied Heyns [1978:342] aan dat die betekenis van die verbond in
die boodskap van die hele Bybel vervat word. Alhoewel dit waar is dat die hele
Bybel handel oor God en sy verbondsvolk, is Heyns se afleiding dat, omdat
kinders dmv die besnydenis ingesluit was by die verbond met Abraham, kinders
van gelowiges in die Nuwe Testament (nuwe verbond) ook ingesluit word deur die
babadoop as ‘n vervanging van die besnydenis [p.342-343], ongegrond deur die
getuienis en lering van die Apostels. So ‘n stelling word nêrens in die Skrif
gemaak of geïmpliseer nie en kan daarom nie afgelei word nie.
Presies die teenoorgestelde is waar. Dit
word duidelik genoem dat geloof in Christus alleen die gelowige in die regte
verhouding met God kan bring (Gal.3:24,
26; Ef.2:8-9; Rom.1:16-17; 3:28; 5:1-2). Wat ons in Abraham het is geregtigheid
deur geloof wat slegs kom wanneer ‘n individu bekeer en tot geloof in Christus
kom. Abraham “het in die Here geglo; en Hy het hom dit tot geregtigheid gereken”
(Afr53) (of in Engels “believed the LORD, and He counted it to
him as righteousness” (Gen. 15:6; Rom 4:3, 9, 22; Gal.3:6; Jak. 2:23). Paulus
verduidelik dit duidelik in Rom.4:11-12.
Die
geregtigheid van Abraham was nie verkry deur die besnydenis nie, maar deur
geloof. Hy is die vader van almal wat glo, nie van almal wat besny is nie. Maar
as mense dmv die besnydenis ingesluit was by God se familie, en die babadoop
het dan die besnydenis vervang, dan kom geregtigheid voor God volgends die Nuwe
Verbond nie deur geloof nie, maar deur werke (die moeite van die mens). En ‘n
geregtigheid deur werke is presies dit wat Paulus verduidelik nie die
Goeie Nuus nie. Dat babas gedoop moet word om hulle by die Nuwe Verbond in te
sluit, is presies die tipe denkrigting wat vir Paulus so woedend gemaak het oor
die Joodse gelowiges se skynheiligheid. Hulle het die nie-Jode gedwing om soos
Jode te lewe, deur hulle sover te probeer kry om onder die wet te leef nadat
hulle met die Gees vervul is (Gal.3:3). Paulus se reaksie daarop was “O,
ONVERSTANDIGE Galásiërs, wie het julle betower om die waarheid nie gehoorsaam
te wees nie, julle voor wie se oë Jesus Christus afgeskilder is as onder julle
gekruisig? Dit alleen wil ek van julle weet: het julle die Gees ontvang uit die
werke van die wet [besnydenis = babadoop] of uit die prediking van die geloof?
Is julle so onverstandig? Nadat julle met die Gees begin het, eindig julle nou
met die vlees?” (of in Engels “O foolish Galatians! Who has bewitched
you? It was before your eyes that Jesus Christ was publicly portrayed as
crucified. 2 Let me ask you only this: Did you receive the
Spirit by works of the law [circumcision = baptism] or by hearing with faith?”
(Gal.3:1-2). Hy het verduidelik dat “as julle jul laat besny, Christus
vir julle tot geen nut sal wees nie. En ek betuig dit weer aan elke mens
wat hom laat besny, dat hy onder verpligting is om die hele wet te onderhou
[alles in Levitikus]. Julle wat geregverdig wil wees deur die wet, is losgemaak
van Christus; julle het van die genade verval. Want óns verwag deur die Gees
uit die geloof die geregtigheid waarop ons hoop. Want in Christus Jesus het nòg
die besnydenis nòg die onbesnedenheid enige krag, maar die geloof wat deur die
liefde werk.” (Gal.5:2-6) en “as daar geregtigheid deur die wet is, dan het Christus
tevergeefs gesterwe.” (Gal.2:21).
Paulus stel
dus die besnydenis gelykstaande aan ‘n vertroue op die wet vir geregtigheid. Hy
gaan voort om te sê dat “Julle verstaan dan dat die wat uit die geloof is, hulle is
kinders van Abraham.” (Gal.3:7). Indien die babadoop die besnydenis vervang
het, dan volgens Paulus se standaarde, is die babadoop gelykstaande aan
vertroue op die wet vir geregtigheid in plaas van geregtigheid deur geloof. Paulus
sou die babadoop op grond hiervan veroordeel het.
Paulus sê dat
die “seën
van Abraham” (Gal.3:14), wat die Heilige Gees is, kom as gevolg van geloof in
die verlossende Christus, en maw nie deur babadoop nie. Hy sê dat Christus ons
verlos het “sodat die seën van Abraham na die nie-Jode kan kom in Christus
Jesus, en dat ons die belofte van die Gees deur die geloof kan ontvang.”(Gal.3:13-14).
As die
besnydenis dan geen krag het nie (Gal.5:6), en die babadoop word gelykstaande
aan die besnydenis gestel, dan het die babadoop ook geen krag nie want dit is nie
gedoen in geloof nie (geloof van die een wat gedoop word). Die besnydenis in die
Ou Testament was ‘n ritueel. Geloof in Christus is nie ‘n ritueel nie. Geloof in
Christus is die reaksie van die gelowige op ‘n openbaring dat Jesus die Seun van
God is wat gekom het om ons met die Vader te versoen, dat Hy gesterf het en uit
die dood opgestaan het en die Heilige Gees gee vir hulle wat na Hom toe kom sodat
hulle ‘n nuwe lewe in Hom kan leef in plaas daarvan om in Satan se gevangenisskap
te leef. Die waterdoop is die openbare verklaring van daardie keuse wat ‘n persoon
gemaak het om op God se uitnodiging te reageer.
Die waterdoop kan
nie gelykstaande gestel word aan die besnydenis nie omdat die betekenis van elk van
hierdie twee aksies van mekaar verskil in die ou en nuwe verbond. Sien die volgende inskrywing vir ‘n
teologie van die bekeringsdoop. Wat die besnydenis van die ou verbond betref, sê Paulus
“...Hom
wat die Hoof is van alle owerheid en mag; in wie julle ook besny is met ’n
besnydenis wat nie met hande verrig word nie, deur die liggaam van die sondige
vlees af te lê in die besnydenis van Christus” (Kol.2:10-11). Net soos wat die besnydenis ‘n teken was van die
ou verbond, gepaardgaande met die vloei van bloed, so is die kruis van Christus
die besnydenis van die Nuwe Verbond en gaan dit gepaard met die vloei van bloed.
Die besnydenis van die Nuwe Verbond is dus die kruis van Christus en nie die babadoop
nie.
Wanneer ons “saam met Hom begrawe is in die doop, waarin [ons] ook
saam opgewek is deur die geloof in die werking van God wat Hom uit die dode
opgewek het” (Kol.2:12), dan verklaar ons ons nuwe identiteit in Christus. Dit bring
die gesprek by ‘n Bybelse grondslag vir die bekeringsdoop (waterdoop).
Bron:
Heyns J A
1978. Dogmatiek. Pretoria: NG Kerkboekhandel, Transvaal.
No comments:
Post a Comment